30 January 2006

Cuti-cuti Tahun Baru Hijr

"Ayah, esok kita nak mandi laut yer?" tanya anak no 2 aku.

"Tak lah....." jawab aku.

"Hari itu ayah cakap." balas dia.

"Memanglah, kalau semua ok. Nih abang kena demam campak, adik pun sama. Emak pulak demam sebab pembantu lari...." jawab aku.

Aku pun agak kecewa juga. 2 joran surf-casting aku sudah aku sediakan. Tali 30 lb sudah aku ganti dengan batu ladung yang sesuai untuk surf-casting. 2 joran 12 kaki yang aku khaskan untuk pancingan pantai sudah lama sungguh aku tidak gunakan. Kali terakhir rasanya lebih 12 bulan yang lalu di Pantai Bagan Lalang.

Cuti 2 tahun baru ini, aku di rumah tolong mengemas dan menyapu krim ubat di bintik-bintik campak badan anak-anak aku....

Demi anak-anak dan isteri, aku simpan kembali peralatan surf-casting yang sudah aku sediakan. Mungkin bukan rezekinya untuk relax sambil menanti henjutan di pantai.

Mungkin nanti ketika cuti sekolah bulan Mac, aku akan "mengganggu" abang aku yang ada di kem PD sekarang. Waktu itulah aku nanti boleh surf-casting di pantai......

0 Comments:

Post a Comment

<< Home