23 November 2004

Diari 'Idul Fitri

Perjalanan petang itu lancar. Tidak seperti biasa kereta berlumba-lumba. Pemanduan pada 110 km/j memang agak perlahan tetapi gagahkan juga agar semua riang dan selamat. Hingga anakku meminta aku menekan pedal minyak lagi sebab terasa perlahannya kelajuan 110 km/j. Mungkin tidak begitu ketika aku memandu kereta 1.3 liter 9 tahun lalu.
Berhenti untuk berbuka puasa di restoran jejantas Sungai Buluh untuk berbuka puasa. Ah..... sudah padat dengan manusia. Aku hanya mampir sebentar untuh menjenguk tempat solat. Dan perjalanan diteruskan hingga R&R sebelah Rawang.
Anak-anak riang. Tidak lama lagi berhari raya di kampung. Boleh mancing puyu, main bunga api dan panjat pokok rambutan.
Soal beraya, adalah soal kedua buat anak-anak. Yang penting seronok!! Pengertian raya pun pada kanak-kanak seperti anak-anak aku adalah bermaksud "keseronokan". Itulah pengertian aku juga kira-kira 30 tahun yang lalu!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home