13 February 2006

Jalan-jalan di Jalan Pasar

Kemarin aku jalan ke KL bersama rakan. Tujuan ke Jalan Pasar. Lihat Jalan Pasar yang kesibukan di tengahari itu mengingatkan aku pada kisah lalu di tahun 2000. Ketika menuliskan cadangan untuk RM Ke-8 dahulu. Tajuk "Meningkatkan Nilai Tambah Industri E&E di Malaysia". Satu daripada caranya dengan membaikpulih Jalan Pasar menjadikan dia seperti Akihabara di Jepun.

Harapkan dianya akan menjadikan medium pemasaran produk pintar buatan Malaysia yang berteraskan teknologi tinggi. Tidak bergantung kepada produk-produk dari China dan Korea sahaja.

Sayang, kelulusan sudah diberi. RM 500 juta peruntukan yang diminta sudah diluluskan. Hanya tiada yang merealisasikan!! Kalau tidak, mungkin boleh beli pembesar suara Ndekku di Jalan Pasar, dengan pelbagai versi pilihan dan membanjirinya. Mungkin juga boleh beli amplifier jenama Salam atau DIN di Jalan Pasar, bukan Coby dan Nikin yang kelihatan kemarin.

Aku lihat, Jalan Pasar masih seperti dahulu pada awal 90an di mana aku sering kesana sewaktu aku masih lagi seorang engineer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home