09 August 2004

Kepulangan Yang Dinanti.....

Hujung minggu, aku memulakan dengan bermain-main dengan anak-anak. Hingga jam 9:00 pagi, melepas rindu pada anak-anak, aku masih di pembaringan. Perkara yang jarang aku lakukan. Ti-vi di bilik tidur menemankan kami. Bergusti aku dengan empat orang anak-anak lelaki aku sedang ibunya sibuk di dapur!

"Ma... hari ini kita jalan-jalan......" kata aku sekeluarnya daripada bilik. Aku dekati ibu anak-anak dan dakap dari belakang. Anak sulung menutup ti-vi di bilik dan membuka ti-vi di ruang rehat keluarga. Menanti Dragon Ball Z! Katun kesukaannya sejak dari dulu.

Sabtu, minum pagi di rumah, makan tengahari di Selera Putra, berehat di Wetland Putrajaya, minum petang di Taman Warisan, Putrajaya! Sebiji durian tidak habis di Taman Warisan. Bukan tidak sedap. Bukan tidak suka.... Hanya mood bukan untuk makan durian. Mood untuk bermesra bersama keluarga. Seminggu berjauhan, terasa dalam di jiwa. Kerinduan yang bersangatan! Malam minggu, ada jemputan BBQ oleh jiran aku. Merai anaknya yang dianugerah khidmat cemerlang Petronas! Lewat malam, (atau aku sebutkan pagi!) aku harus berjaga. Giliran aku menjadi peronda malam. Menjaga keamanan kejiranan agar nyenyak tidur jiran-jiranku, sebagaimana nyenyak tidurku malam-malam lain dikala mereka meronda.......

0 Comments:

Post a Comment

<< Home