22 July 2004

Rengekan Si Manja

"Nak puwok... nak puwok....." suara manja anakku yang kembar. Merengek-rengek minta dipeluki dan tidak membenarkan aku untuk bangun pagi.
 
"Jom bangun, ayah nak mandi.... ikut hantar abang pegi sekolah...." kata aku. Bergegas kedua-duanya yang di kanan dan kiriku bangun. Si kembar abang dan si kembar adik. Rutin biasa. Mandi, solat, tukar pakaian kerja, minum secawan kopi, dua biji telur separuh masak, sesudu madu dan dua tiga biji kurma. Anak sulung dan kedua sudah sedia. Sibuk mengira duit belanja yang diambilnya sendiri dari tempatnya. Entah berapa yang diambil dan dimasukkan ke dompet kecilnya, aku tidak begitu peduli. Aku percaya anak-anakku jujur.
 
Pagi ini harus segera sampai ke pejabat. TiVi-TiGa datang untuk penggambaran Money Matters. Wan Zaleha Radzi datang untuk interview. Untuk lihat bagaimana kami merekabentuk chip. Bukan chips more!!!! Hehehehehehe..... Chip intergrated circuit. Litar bersepadu.
 
Selepas itu, aku harus segera pula mempengerusikan satu mesyuarat tahunan. Management Review. Hari ini bakal sibuk buat aku..... Mungkin tidak punya waktu untuk makan tengahari. Sudah mengagak bahawa makan tengahari ini dengan nasi goreng kampung bersama telur dadar yang akan aku pesankan seseorang membelinya........ Malam tadi, tidurku jam 3:00 pagi. Berbincang hal korporat dan politik bersama jiranku di meja taman kecil, di halaman depan rumahku.
 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home